Kvalita
Vedení zkušební laboratoře si je vědomo stále se zvyšujících požadavků na kvalitu a důležitost poskytovaných služeb. Za účelem dosažení spokojenosti zákazníků a maximální možné úrovně kvality poskytovaných služeb vyhlašuje vedení zkušební laboratoře následující politiku kvality:
- Porozumět potřebám zákazníků, uspokojovat jejich požadavky a dosáhnout jejich spokojenosti prostřednictvím komplexní nabídky služeb na vysoké úrovni zahrnující spolupráci se zákazníkem od definování požadavků až po předání výsledků zkoušek.
- Zajistit a neustále vylepšovat odbornost nabízených služeb, dodržovat správnou odbornou praxi a uplatňovat nejnovější poznatky při realizaci zkoušek.
- Zabezpečit nezbytné organizační, technické a personální zdroje pro plnění cílů kvality a pro dosažení vysoké kvality odváděné práce.
- Zajistit soustavné zvyšování odborné způsobilosti osob pracujících v laboratoři, jejich výcvik a profesní růst a využívat získané schopnosti a dovednosti k zajištění rozvoje zkušební laboratoře.
- Vytvořit, dodržovat, uplatňovat a neustále zlepšovat systém managementu kvality a být trvale v souladu s požadavky normy ČSN EN ISO/IEC 17025:2018 a dalšími souvisejícími akreditačními kritérii.
- Seznámit osoby pracující v laboratoři se zavedeným systémem managementu kvality, s jejich povinností uplatňovat nastavené postupy v praxi a s jejich zapojením do zlepšování systému managementu kvality prostřednictvím předkládání návrhů opatření ke zlepšení.
- Vrcholové vedení se zavazuje k vytváření podmínek k zajištění nestrannosti zkušební laboratoře. Vrcholové vedení se zavazuje postupovat nestranně při výběru nových pracovníků do laboratoří, při procesu příjmu a přezkoumání požadavků zákazníka, při potvrzení objednávky a při ústním jednání se zákazníkem.
Vedení zkušební laboratoře se v rámci uplatňování výše uvedené politiky kvality zavazuje, pravidelně nastavovat cíle systému managementu kvality, tyto cíle vyhodnocovat a v případě potřeby zavádět opatření k nápravě s cílem plnit všechny body politiky kvality.
Celkové cíle systému managementu jsou:
- udržet status akreditované laboratoře
- zvyšovat odbornou způsobilost osob pracujících v laboratoři
- neustále zlepšovat systém managementu kvality
Společnost UNIS, a.s. má dále zaveden:
- systém kvality dle ISO 9001
- systém řízení bezpečnosti informací podle ISO/IEC 270001
- systém řízení služeb IT dle ISO/IEC 20000-1
- oprávnění k projektování letadlových částí a zařízení
- oprávnění k výrobě letadlových částí a zařízení